Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

febr.
22

A FEJÜNK ÉS A VÁLLUNK, ILLETVE A GYÜMÖLCSSZEDŐ REPÜLŐGÉP

2017. február 22. (szerda)

„Bóbitázóink” egy része most is „igazi” tanórán vett részt igazi első osztályosok társaságában, ám akik két hete már részesei voltak első „Iskolást játszunk” elnevezésű foglalkozásunknak, ezúttal újabb angol nyelvi és informatikai ismereteket szerezhettek.

Jurcsek Rita néni angolóráján most a testrészek neveit tanulták meg a kis óvodások, persze ezt is énekkel és sok játékkal kísérve. Egy kedves kis filmecskét is megnéztek erről a témáról, amelyben Disney-mesehősök segítettek a kicsiknek memorizálni az új szavakat. A nyelvi foglalkozásoknak ilyen fiatal résztvevők esetében is fontos része az ismétlés, így a számok angol elnevezését is elsorolták a nagycsoportosok. Hogy ez ne váljon számukra unalmassá, Rita néni egy felelgetős játékot talált ki, ahol a kisfiúk és a kislányok mondták felváltva egymásnak a szavakat. A fára felmászó, majd az esőben onnan lepottyanó pókfiúcskáról szóló dalocskát is újra elénekelték az órán mindvégig lelkes és fáradhatatlan ovisok.

Az informatikateremben Teker Éva néni újabb internetes játékokkal ismertette meg a nagycsoportosokat. Ezek az elfoglaltságok azonban ezúttal is többet jelentettek puszta szórakoztató időtöltésnél. Mert a vízen átkelő teknőcöt csak úgy lehetett szárazon továbbjuttatni, ha a gyerekek ügyesen megszámlálták a „köveken” látható pöttyöket, és még az irányt is gondosan kikövetkeztették. A kalapos kacsa sárga golyócskájának megtalálása pedig még egy felnőtt figyelmét is próbára tudja tenni. Ám a gyerekek eredményesen megküzdöttek ezzel a feladattal is. Volt kézügyességet fejlesztő repülőgépes játék is, ahol a figyelmetlenül vagy ügyetlenül kerülgetett gyümölcsökből bizony gyümölcssaláta lett, és nem szépen összegyűjtött pontocskák. A papíron már jól ismert puzzle-kirakás a számítógépen kicsit másként történik, hiszen az irányításhoz használt egér megfelelő gombjának megfelelő megnyomása is szükségeltetik mindehhez. Ily módon a gyerekek finommotorikája is fejlődik.

Angol- és informatikaórán is egyre több feladattal találkoznak a „bóbitázók”, ám mivel mindez nekik megfelelő formában kerül elő, ők minden alkalommal úgy érzik, játszani jönnek ide.

Képtár > 2016-17 > Bóbita - 5./B

...ugrálok!