Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

Álláspályázat

ápr.
12

A HÁROM FA LEGENDÁJA

2019. április 12. (péntek)

A virágvasárnapot megelőző pénteken 5. évfolyamosaink adták elő a norvég mese alapján íródott oratóriumjátékot. Ez a zenébe, kifejező mozdulatokba és kevés, de annál mélyebb mondanivalót hordozó szavakba öltöztetett imádság volt iskolai közösségünk húsvéti készületének egyik meghatározó darabja.

Az oratórium spirituális műfajának lényege, hogy az elbeszélt történettel mindig a hitre, a jóra, az igaz erényekre buzdít. Előadásmódjában kevés hangsúlyt kap a színészi játék és a díszlet – ezeknél sokkal fontosabb a tanítás és a hitbéli meggyőződés, amely egy-egy ilyen darabon keresztül eljut a nézőkhöz, hallgatókhoz.

A három fa legendájában egy ébenfa, egy nyírfa és egy tölgyfa magból való felnövekedését, viharban megedződött létét, és végül Isten akaratának szentelt életét követhettük nyomon.

Mindhárom fának kezdeti vágya teljesül be azzal, ahogyan éltük összefonódik Jézus életének egy-egy kiemelkedő eseményével. Az ébenfa, kinek vágya volt, hogy kincsesláda legyen, a megszületett Istenfiát hordozza „karjai” között a betlehemi istálló jászlaként. Az óceánt átszelő hajó fenségességére áhítozó nyírfa Jézus bárkájá lesz a Genezáreti tavon, s átéli, amint a vihar lecsendesedik a Mester jelenlétére. A tölgyfa pedig, kinek vágya, hogy reá tekintve az emberek Istenre gondoljanak, a Golgota keresztjeként „kapaszkodik össze” Jézus megváltó tettével.

A nem sokkal több mint negyedórás előadás kicsikkel és nagyokkal is egyaránt megsejtette a lényeget: az Istennek szentelt igaz vágyaink célt érnek, s ha szenvedésen is halad keresztül az utunk, de Jézussal összefogódzva átlényegül mindez, és az üdvösségre vezet minket.

A lelkünk csordultig telt és egyben meg is pihent abban a felemelő, átélt játékban és megnyugtató zenében, amellyel 5.-eseink közvetítették ezt az üzenetet. Köszönjük szépen Gyenese Ági néninek, hogy felvetette és teljes odaadással megszervezte ezt az előadást, valamint Náray-Szabó Lívia néninek, aki osztályával együtt társául szegődött, hogy a legenda valósággá váljék.

 

 

ápr.
12

A PROGRAMOZÁS BIRODALMÁBAN – micro:bittel

2019. április 8-12. (hétfő-péntek)

„A programozás itt játékká, a játék tudássá válik.”

Az idei, Valdof Niki néni által megszervezett és koordinált digitális témahéten Anglia jelenleg legnépszerűbb oktatási célú eszközével, a BBC micro:bittel ismerkedtünk meg.

Az ELTE által meghirdetett „botorkáló program” keretében, alsó tagozatos diákjaink próbálhatták ki a kis szerkezetet – informatikaórákon. A micro:bit a 6-11 éves korosztály programozásoktatásának céljaira fejlesztett, minden eddiginél hatékonyabban használható eszköz, amely 2016-ban indult hódító útjára.

A témahéten 2., 3. és 4. osztályos tanulóink egyszerű játékokat, például kő-papír-ollót, matematikai és valószínűségi játékokat, például érmefeldobásos kísérleteket oldottak meg a micro:bit internetes felületén keresztül. Ha éppen érmére volt szükségük, akkor érmeflipperré, ha dobókockára, akkor dobókockává programozták a micro:bitet.

A tanulók ezt a tenyérnyi kis készüléket pár óra alatt megismerték és megszerették. A programozásban hamar sikeresnek érezték magukat, s szívesen próbálkoztak és találtak ki új animációkat.  Az eszközt többféle társasjátékhoz is tudták használni a gyerekek, vidámnak és érdekesnek megélve a tanórákat.

A projekt végén, a témahéten szereplő osztályokat Niki néni gratulációban és oklevélben részesítette. A sikeres munkához ily módon is szívből gratulálunk!

 

 

 

 

 

 

 

ápr.
11

RADNÓTI MIKLÓSRA EMLÉKEZTÜNK…

2019. április 11. (csütörtök)

A korábbi évekhez hasonlóan idén is az egész iskolát érintő szavalóversennyel emlékeztünk meg – Farkas Eszter tanárnő szervezésében és vezetésével – a költészet napjáról. A mostani rendezvény kiemelt témája a 110 éve született Radnóti Miklós életműve volt. A tragikus sorsú költő páratlan hazaszeretetről tett tanúbizonyságot még abban az időben is, amikor erre látszólag a legkevesebb oka lett volna. A Nem tudhatom című versében a szülőhazájához való feltétlen ragaszkodást örökítette meg. Ennek példájára arra kértük a gyerekeket és a felkészítő pedagógusokat, hogy Radnóti alkotásai mellett az otthonról, a hazáról, a magyarságról szóló verseket válasszanak.

A délutánt a kamarakórus zenés versfeldolgozással nyitotta meg, majd kicsik és nagyok is megmutatták, mit jelent számukra a haza, otthon, s hogy hol is érzik valóban otthon magukat. Ebben az évben is igazán színvonalas előadásokat hallottunk, melyről a zsűri tagjai – Dr. Turi Tiborné, Jakubek Tiborné és Molnár Györgyné – is elismerően nyilatkoztak. Értékelésükben arra buzdították a szavalókat, hogy továbbra is folytassák a verstanulást, versolvasást, hiszen segítségével mélyebb gondolkodású, nyitottabb felnőttekké fognak válni. Legnagyobb tanulóink figyelmét pedig felhívták a jövőre számukra is megnyíló lehetőségre, vagyis a Fehérvári Versünnep rendezvényen való részvételre.

Sok szeretettel gratulálunk díjazott tanulóinknak.

I. kategória (1-2. évfolyam)
1. Amberg Zita
– 1.b
2. Entz Dominika Dóra – 2.b és Nagy Dóra Petra – 2.a
3. Borbély Réka Magdolna – 2.b
Különdíj:
Alonso-Ibarra Dániel – 2.b
és Lambert Anikó – 1.a

II. kategória (3-4. évfolyam)
1. Schneider-Zaj Ákos
– 4.b
2. Zab Lívia – 3.b
3. Kruczler Kiara Sára – 3.b
Különdíj: Jankovics Belián Kenéz – 4.a

III. kategória (5-6. évfolyam)
1. Farkas Réka Rebeka
– 6.a és Fejér Máté Dániel – 6.b
2. Kádár Cecilia Anna – 6.b
3. Szücs Boglárka – 5.b

IV. kategória (7-8. évfolyam)
1. Mák Bence Péter
– 8. o.és Szépvölgyi Márton – 7. o.
2. Bakter Borbála – 7. o. és Lőrincz Luca – 8. o.
3. Krausz Zsófia Éva és Németh Eszter Rozália – 8. o.
Különdíj: Széplaki Mónika Mária – 8. o.

Képtár > 2018-19. tanév > Költészet

ápr.
11

XVII. ARAKAKTIV VÁROSI DÖNTŐ

2019. április 11. (csütörtök)

Az Alba Regia Atlétikai Klub (ARAK) szervezésében, idén 10 székesfehérvári iskola szereplésével rajtolt el a XVII. ARAKAKTIV városi döntő, melynek helyszíne az Alba Regia Sportcsarnok volt. A versenyt Mészáros Attila úr, Székesfehérvár alpolgármestere nyitotta meg, aki megköszönte a szervezők munkáját, a testnevelők felkészítő tevékenységét, majd balesetmentes versenyzést kívánt a versenyzőknek.

Az erőpróbán a résztvevő iskolák nyolcfős évfolyam-válogatottjai szerepeltek 1-4. évfolyamon. A versenyszámok nem változtak az iskolai fordulókhoz képest, ez alkalommal is négy számban mutatták meg ügyességüket a versenyzők. A megmérettetés ezúttal a legfiatalabbak, azaz az 1. évfolyamosok versenyével kezdődött, s a legidősebbekével végződött. Az örömteli sportolásról, a jó hangulatról, a sportszerű versenyzésről és élénk, elkötelezett szurkolásról szólt itt minden. Kis sportolóinkat ismét iskolai logós zászlócskákkal felszerelkezett, népes szülői szurkolótábor kísérte el a nagy megmérettetésre.

Az eredményhirdetésen valamennyi résztvevő sportoló érmet kapott. A medálokat Hirt Károly úr, az ARAK elnöke, Dr. Világosi Gábor úr az ARAK elnökségi tagja, Szauter Ákos úr, a Széphő Zrt. vezérigazgatója, valamint Mészáros Attila alpolgármester úr adta át.

Az intézményünket – Bihariné Németh Zsuzsi néni, Farkas Rita néni és Tóth Péter bácsi vezetésével – képviselő évfolyam-válogatottak:

1. évfolyam:
Guti Emma, Hámori Kata Csenge, Holl Kira, Kovács Ádám György, Mohácsi Balázs, Molnár Benett Balázs, Szabó-Németh Áron, Szőke Anasztázia, Viszlay Luca, Vizi Barnabás

2. évfolyam:
Dávidházi Ádám Borsa, Erdős Csongor, Forgács Linda, Gyenes Ádám, Kádár Károly Vilmos, Kovács Gréta, Nincao Noel, Szabó Bence, Szokol Lilla Boglárka, Trampler Lili

3.évfolyam:
Babinec Dániel, Biró Botond, Fehér Jázmin, Fekete Kitti, Molnár Ábel, Orbán Levente, Pap-Wellner Rebeka, Szabó Márk, Tóth Botond Dániel, Vizi Áron Benedek

4. évfolyam:
Amberg Fülöp, Balázs Bálint, Bodzsár Vanda, Fojtek Martin István, Kiss Míra Szonja, Kovács Márton Adrián, Kovács Zalán Levente, Lakatos Nikolasz, Móré Melinda Dóra, Neukum Korina

Az eseményről Székesfehérvár város honlapján itt olvashat és itt tekinthet meg képeket.

Képtár > 2018-19. tanév > ARAK-2019

ápr.
10

SZÓL A KAKASUNK…

2019. április 9-10. (kedd-szerda)

3.a és 3.b osztályosaink ismét meghívást kaptak az Aranybulla Könyvtárba. A könyvtáros nénik régi ismerősökként köszöntötték a vidám gyereksereget.

Miután mindenki kényelmesen elhelyezkedett a meseszőnyegen, Szilvi néni tanulóink könyvolvasási szokásairól érdeklődött. Hamar kiderült számára, hogy lelkes olvasókkal van dolga, akik bizony ugyanolyan otthonosan mozognak a népmesék világában, mint a modernebb olvasmányok körében. A saját élmények megosztása után a gyermekek, majd a tanító nénik vehették át a szót néhány perc erejéig Szilvi nénitől. Nebulóink részleteket olvastak fel egy verses meséből, Zsuzsi néni és Magdi néni pedig a Jakab és a zab című láncmesével örvendeztette meg a hallgatóságot.

A felolvasások után újabb meglepetés következett: a könyvespolcok mögött ugyanis egy titkos moziterem lapul. A kevély kiskakas című mese megtekintése közben visszhangzott a szoba a gyermekek kacajától.

A rajzfilm megtekintése után érdekes feladványok vártak a csapatra. Kakasok képeit kellett csoportosítani aszerint, hogy a kevély vagy valamilyen más jelző illik-e rá. Ezután egy örök kedvenc, memóriajáték következett. Tanulóinkon a legnehezebbnek ítélt feladat sem fogott ki. A táblára kakasokhoz kapcsolódó szólások kerültek, melyekből egy-egy szó hiányzott. Miután minden „lyukat” befoltoztak a kis nebulók, boldogan indultak felfedezőútra a könyvtár polcai közé. A szőnyegek, babzsákok könyveket forgató gyerekekkel teltek meg.

Az élménycsomagot, melyet kaptunk, még hosszú ideig fogjuk bontogatni.

Képtár > 2018-19. tanév > Kiskakas
ápr.
08
    

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

2019. március 22.

A meghirdetett munkakör, beosztás,
a munkavégzés helye:

  • intézményegység-vezető
    (óvodai intézményegységben)
  • Szent Imre Általános Iskola és Óvoda
    (OM azonosító: 030070)
  • 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 4.

A munkakör, beosztás betöltéséhez szükséges iskolai végzettség:

  • felsőfokú óvodapedagógusi végzettség
  • legalább öt év óvodapedagógusi munkakörben szerzett szakmai gyakorlat

Az intézményegység-vezetői megbízás időtartama:

  • a megbízás 5 évre szól:
    2019. aug. 16-tól 2024. aug. 15-ig
  • munkaviszony:
    határozatlan időre szóló munkaszerződés

A pályázat beérkezésének és elbírálásának határideje:

  • a pályázat beérkezésének határideje:
    2019. április 30.
  • a pályázat elbírálásának határideje:
    2019. május 31.

További felvilágosítás:

Csák Lajos igazgató, tel.: 30/628-1590, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A teljes pályázati kiírás itt olvasható.

ápr.
05

LEGYEN SZABAD A GRUND!

2019. április 5. (péntek)

A Pál utcai fiúk nyomán indult el az 5.a osztályunk Náray-Szabó Lívia néni és Vámosi Anikó néni vezetésével 2019. április 5-én Budapestre. A túra során végiglátogattuk azokat a helyszíneket, amelyeken a regénybeli fiúk is megfordultak.

A hajdani Református Főgimnáziumban (ma Szentgyörgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium) Tóth Viktória könyvtáros vezetett minket végig a Petőfi Irodalmi Múzeumtól megöröklött jubileumi Pál utcai fiús kiállításon. (A regény megjelenésének 100 éves évfordulójára, 2007-ben összeállított anyag 2010-ben lelt otthont az iskolában, amelynek maga az író, Molnár Ferenc is diákja volt.)

Következő állomásunk az „einstand” helyszíne, a Múzeumkert volt. A 2019 márciusában újra megnyitott parkban a gyerekek szabadon játszhattak kicsit, majd a márciusi ifjakat is megidéztük a Nemzeti dal közös elszavalásával. A Múzeumtól indulva a józsefvárosi utcákon kezdtünk barangolni. Elmentünk Bokáék, majd Nemecsekék hajdani háza előtt, amelynek helyén ma egy unitárius templom található. Megnézhettünk egy pesti bérházat belülről, rácsodálkozhattunk, hogy a városi gyerekek közösségi terei milyen szűkre szabottak voltak akkor, és most is. Megértették a gyerekek, hogy miért volt olyan nagy kincs a grund, melynek védelméért „a kis szőke” életét is adta.

A hajdani grund helyszínére épült bérházhoz is elmentünk, majd ahhoz az József körúti épülethez, ahol Molnár Ferenc a gyermekkorát töltötte. A Corvin közön áthaladva szót ejtettünk az 1956-os forradalom pesti srácairól, és a hősies harcokról.  A Pál utcai fiúkról készült szoborcsoporthoz a Práter utcába zarándokoltunk el, ahol nagy meglepetésünkre két török turistalánnyal találkoztunk, akik szintén azért jöttek el a szoborcsoporthoz, mert gyermekkoruk kedvenc olvasmánya A Pál utcai fiúk volt. Molnár Ferenc „fiainak” nemzetközi sikerét mi sem bizonyította ezt jobban 5.a-saink számára.

Hogy a „grundélmény” is meglegyen, a Ferencváros Grund játszóterén egy nagyot játszottunk farakásokat imitáló mászókák és kötélhinták között. A játék után a Füvészkert virágzó fái között csatangolhattunk kicsit, illetve megtapasztalhattuk a Pálmaház meleg, párás levegőjét, ahol annak idején Boka, Nemecsek és Csónakos meghúzta magát a vörösingesek elől.

A túránkat a Természettudományi Múzeumban zártul, ahol egy múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt, és megnéztük az állandó kiállítást. A napunk gazdagsága abban is rejlett, hogy a sok séta és ismeretgyűjtés mellett a játékos alkalmak tovább erősítették az összetartozás érzését az osztályon belül.

Képtár > 2018-19. tanév > Pál utcai fiúk

ápr.
04

MITŐL SZAKADNAK A PAPUCSOK?

2019. április 4. (csütörtök)

Az Aranybulla Könyvtár Alapítvány „Irány Betűfalóniába!” elnevezésű programsorozata ezúttal 4.b osztályosaink számára kínált érdekes elfoglaltságot. A gyakorlott könyvtárlátogató osztály örömmel látogatott el egy olyan új helyszínre, ahol könyvekkel, olvasással kapcsolatos élményekben részesülhetnek.

A könyvtárban Csiszárné Mahler Mónika és Berta Szilvia várta a diákokat, és egyből a változatos könyvállománnyal rendelkező gyermekkönyvtári részlegre vezette őket. Itt elsőként a népmesékről, azok terjedéséről, változásairól, valamint a népmesegyűjtőkről mesélt Szilvi néni, megmutatva régebbi és újabb kiadású mesegyűjteményeket.

Utána a Mikulás Ferenc vezette Pannónia Filmstúdióban – még a múlt évszázadban – készült magyar rajfilmsorozatokról mutatott képeket, tudakolva a negyedikesek ismereteit ezekről a több évtizede született, de ma is minőségi szórakozást nyújtó alkotásokról. Bizony egy-egy mesehőst már nem ismertek fel a mai kiskamaszok, de a Magyar népmesék sorozatról ők is tudtak egyet s mást. Persze ez a tudás alaposan kiegészült Szilvi néninek köszönhetően, így már meglehetős izgalommal vonultak a könyvtári „moziterembe” a látogatók, hogy A papucsszaggató királykisasszonyok című mesét megnézzék, hallgatva közben Szabó Gyula összetéveszthetetlen mesemondó orgánumát, valamint a jól ismert, kedvelt kísérő dallamot.

A mai kor vibráló információáradatához és csúcstechnológiával előállított animációs filmjeihez szokott diákok néma csendben nézték a hagyományos technikával, szinte állóképekből kialakuló rajzfilmet.

A történet megértését mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az utána következő interaktív feladatokat nagy gonddal, szinte valamennyi esetben hibátlanul megoldották. Még az olyan szokatlan feladatot is hamar megértették, ügyesen felvéve a történetszövés fonalát, ahol nekik maguknak kellett a mesei elemeket asszociációk segítségével felsorakoztatni. Még a nehéz, ritka szavak – marcona, fuszulyka stb. – jelentését firtató példákkal is egészen jól elboldogultak.

A foglalkozáson nem csak ismereteket és élményeket kaptak a 4.b-sek, hanem „útravalóval” is gazdagodtak. Meg kell ismerkedniük Gusztávval, Leóval és Freddel, valamint a sokféle, értékes kincseket rejtő népmesegyűjteménnyel.

ápr.
02

EGÉSZ NAPOS KÖRNYEZETÓRA

2019. április 2. (kedd)

A 3.b osztályosok Budapesten jártak. Tömegközlekedéssel utaztak. Az egész napos környezetóra már a székesfehérvári vasútállomáson elkezdődött. Amíg a tanító néni a jegypénztárnál ügyeket intézett, a gyerekeknek az információs táblákról kellett leolvasni az indulási időt, vágányszámot.

A vonatozás minden arcra mosolyt csalt. A kis csapat kényelmesen elhelyezkedett, majd indulhatott a terefere és az elemózsiázás.

Budapesthez közeledve egyre több keresztkérdés záporozott Niki néni és Magdi néni felé. „Átmegyünk Budáról Pestre? Hányas metróval utazunk? A Hősök tere hányadik kerületben van? …” A tanítók csak sokat sejtetően mosolyogtak, majd a Déli pályaudvaron kis metróvonalak által behálózott térképeket adtak a gyerekek kezébe, amik körül fürtökben csoportosultak a harmadikosok. Minden „útelágazásnál”, metróátszállásnál a kicsiknek kellett megkeresni az információs táblákról a helyes útirányt. Az ellenőr nénik nem jegyeket kértek, hanem dicséreteket osztottak, hogy milyen talpraesett, tájékozott tanulócsoport érkezett az ellenőrzőpontokhoz.

A 2-es metrón az volt a feladat, hogy figyeljék, mikor haladnak át a Duna alatt, hányadik megálló a Deák Ferenc tér. A Millenniumi Földalattin csoda volt utazni, mert tudták, hogy az Andrássy út alatt robognak a százévesnél is öregebb járatokban.

Ennyi izgalom után jöhetett a Hősök tere és a millenniumi emlékmű! Az irodalomórák sem teltek hiába az év során, sok történelmi személyiség neve ismerősen csengett.

A Vajdahunyad vára és a Magyar Mezőgazdasági Múzeum már csak ráadás volt. Az erdő állat- és növényvilágával mesén, kalandon, érzékszerveken keresztül ismerkedtek tanulóink. Sok ismeret csak megerősítésre várt, mások újként csengtek. 

Az épület maga is egy színes káprázat volt. Az impozáns műemléki terek, az ólomüveg ablakok padlóra vetülő tarka fényjátéka csak fokozták a hangulatot.

Hazafelé már úgy dobálóztak a gyerekek a metróvonalak számával és a budapesti helyek neveivel, mintha mindig is ezeket az utcákat, tereket, lépcsőket rótták volna.

Az elemózsia mind elfogyott, fáradtság, élmény, öröm volt már csak a hátizsákokban, mikor az iskola aulájában a büszke kirándulók a szüleiket hangos vidámság közepette üdvözölték.

Képtár > 2018-19. tanév > Budapest - 3.B

márc.
30

TÚRABAKANCS – AZ ÚJ NEMZEDÉK

2019. március 30. (szombat)

Március 30-án huszonnégy ifjú túrázóval indultunk útnak, hogy felfedezzük a pákozdi Ingóköveket. Ezt a túrát a 4. évfolyam számára hirdettük, hiszen ők a tanév első rendezvényére a nagy túljelentkezés miatt nem tudtak eljönni. A mostani alkalom azonban csak nekik szólt, és ezzel jelképesen is „Szent Imre túrázói” közé fogadtuk őket.

A nap elején megbeszéltük a biztonságos túrázás legfontosabb szabályait, valamint arra is fény derült, hogyan tudunk tájékozódni az erdőben, így a későbbiekben már közösen figyeltük a jelzéseket a fákon. A szikrázó napsütésben a faluból kivezető meredek emelkedőt is könnyen leküzdöttük, és hamarosan már a Gránit tanösvényen találtuk magunkat. Elhaladtunk a Csordakút mellett, majd az Ingókövek első képződményét, a Kis-Cipót is elértük. Az itt eltöltött pihenőidő alatt előkerültek a szendvicsek és az otthonról hozott finomságok, hiszen a szabadban, a szép látvány mellett mindig igazán jól esik falatozni. A szemfüles túrázók azonban nemcsak a szép tájra figyeltek a távolban, hanem a mellettük ébredő természet kincseit is észrevették. Így megcsodálhattuk a védett leánykökörcsint és tavaszi héricset is. Az Ingókövek alatti erdős szakaszon megbeszéltük és megnéztük, hogy milyen egy igazán különleges jellegfa.

Ezt követően érkeztünk el a legszebb ingókövekhez. Először a Pandúr-kőhöz kapaszkodtunk fel, majd a Kocka és az Oroszlán-szikla következett. Természetesen játékra is maradt idő, amely során tanulóink megjelenítették, hogy is képzelik el magukat a jellegfa és környezete „bőrébe bújva”. A megjelenített életképekből látszott, hogy a gyermekeket megragadták a látottak, szerteágazó fantáziájuk pedig tovább színezte a képeket.

A vidám társaságnak nem is kellett sokáig várnia, hogy újabb meglepetés következzen, ugyanis az Oroszlán-szikla alatt a páratlan kilátás mellett egy édes jutalmat is kaptak. Innen már a túra utolsó szakasza következett, és ismét a falu felé vettük az irányt. A buszmegállóba érve még élveztük egy kicsit a napsugarakat, majd mindenki átvette a túra teljesítéséért járó, jól megérdemelt emléklapot. Szent Imre legifjabb túrázói büszkén, jóleső fáradtsággal, de a folytatást várva indultak haza.

Képtár > 2018-19. tanév > Ingókövek