Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

aug.
31

Igényes, szép környezet

Iskolánk patinás főépülete Székesfehérvár belvárosának szívében, a Budai út és a Várkörút metszéspontjában található. Az épület által körülölelt belső udvar nyugodt, békés, növényekkel – gömbakáccal, vadszőlővel és levendulával –tarkított oázisa a környéknek. Iskolánk udvara biztonságos helyszíne a gyermekek szabadban töltött idejének, melyet nem zavar a belvárosi forgalom zaja. Az épületen belüli rendről és biztonságról egész napos portaszolgálat, valamint korszerű bejárati kamerarendszer gondoskodik.
Az udvar fontos része a csevegő sarok, ahol nem csak a szüneteket tölthetik tanulóink, hanem szabadtéri tanórákra is kimehetnek. Játszóterünk fontos találkozási pont az iskola és az óvoda életében. Kialakítása biztonságos: ha a gyermekek elesnek, puha gumiborítás óvja őket a sérülésektől. A kicsik kedvence a vár, a mókuskerék és a kisház.
Az épületbe érkezőket esztétikus, ízlésesen dekorált belső tér fogadja. A tágas, világos folyosókat növényekkel, az évszakoknak, ünnepeknek megfelelő dekorációval tesszük hangulatossá. Ülőpadok, váltócipő-tartó szekrények is szolgálják tanulóink kényelmét. Nagy gondot és figyelmet fordítunk a mosdók kialakítására és tisztaságára. Az esztétikus környezet kiemelkedően fontos nevelési tényező.
Minden osztálytermünk, szaktantermünk korszerűen, ízlésesen berendezett. Interaktív tábla és internet-kapcsolat biztosítja azt, hogy a hagyományos pedagógiai módszerek mellett a korszerű oktatási eszközök is megfelelő szerepet kapjanak nevelő-oktató munkánkban. Pedagógiai munkánk színvonalát és hatékonyságát szolgálják azok a folyamatos fejlesztések, amelyek eredményét minden, iskolánkba látogató szülő és gyermek megfogalmazza: "Ez az iskola nagyon szép!"

Nyitottság

"Az iskola három alkotó eleme: nyitottság a valóságra, a találkozás, valamint az igazra, jóra és szépre való nevelés."  (Ferenc pápa)

A nyitottságés a bizalom nevelésünk legfontosabb alapelvei és célkitűzései közé tartozik:
"Intézményünk alapításának és fenntartásának célja az, hogy a szülők élhessenek gyermekük erkölcsi, vallási nevelésének, oktatásának saját lelkiismereti meggyőződésüknek megfelelő megválasztásával, ezért nyitottak vagyunk mindazok előtt, akik intézményünk értékrendjét és nevelési célkitűzéseit elfogadják, céljaink elérésében velünk együttműködnek."- Pedagógiai program 2.§ (2).

Szeretettel hívjuk és várjuk a szülőket a nyílt órákra, a SANSZ-foglalkozásokra, ahol nevelő-oktató munkánk folyamatát, gyermekük iskolai tevékenységét személyesen is megtekinthetik.  Nevelőmunkánk gyümölcseit adják át a gyermekek szüleiknek, nagyszüleiknek karácsonykor és anyák napján, de felemelő érzések és örömteli élmények várnak a szülőkre az elsősök fogadalomtételén, a művészeti bemutatón, a tornabemutatón vagy a farsangi mulatságon is.
Értékteremtő és értékátadó személyiségfejlesztő munkánkban a szülők aktivitására is számítunk: várjuk őket a családi sakkvetélkedőre, a véradásra, a papírgyűjtésre vagy a családi osztálykirándulásra.

"A nyitottságra, bizalomra és elfogadásra épülő keresztény pedagógiai gyakorlatunk célja az egyén reális és pozitív önértékelésének, társadalmilag megbecsült szerepazonosulásainak kialakítása. Célunk olyan értékrend felmutatása és személyes kialakítása, amelyben helye van az emberi lét mélységeit és távlatait is felvető kérdéseknek és válaszoknak." - Pedagógiai program 2.§ (4).

Erkölcsi nevelés

"Az iskola: hely, ahol a műveltség módszeres és kritikus elsajátítása által kiformálódik a teljes ember. Az iskolának kifejezett feladata, hogy feltárja a műveltség erkölcsi és vallási dimenzióit azért, hogy megmozgassa az egyén lelki működését, és segítse őt abban, hogy az erkölcsi szabadságra eljusson."  
(A katolikus iskola  Róma, 1977. 14. p.)

 

Az 1977-ben, Rómában  kiadott dokumentum aktualitása semmit nem csökkent az eltelt közel 40 év alatt.


A lelkiismeretes, erkölcsileg felelős felnőtté váláshoz vezető út erőfeszítéssel, olykor kudarcokkal, de egyéni és közös örömökkel is szegélyezett.
Iskolánkban kiemelt fontosságú feladat a katolikus értékrend megismertetése, egyéni és közösségi  gyakorlása. (A mi iskolánk / Lelki nevelés) 

 

Hasonlóan fontos nevelési feladatunk a műveltség alakítása, közös megalkotása. Ennek fontos része a hagyományok és ünnepek, a kiemelkedő események és személyek ismerete, példája és tisztelete, de ugyanilyen fontos a napi munkavégzés, az erőfeszítést igénylő feladatok (segítés, tanulás, versenyzés, fellépések és előadások) szakszerű és rendszeres  megkövetelése, gyakorlása, a kötelességtudat és a munkamorál megalapozása.


Az egyéni és gyakran közös erőfeszítést igénylő feladatok küzdelmeit jogosan követi siker és öröm. Iskolánkban igényeljük és elismerjük az egyéni és közösségi eredményeket, ezekben megerősítjük tanulóinkat, hogy a középiskola után önálló és alkotóképes felnőttként állják meg helyüket.
  Játék és vigalom nélkül nem teljes az ember élete, így a mi iskolánkban is sok olyan esemény van (kézműveskedés, vetélkedők, farsang, gyermeknap, kirándulás, korcsolya, futball stb.), ahol jó közösségben, jó  élményekben találják meg örömüket tanulóink.