Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

máj.
20

NAGY, KÖZÖS
„BÓBITA-ZÁRÓRA”

2015. május 20. (szerda)

„Bóbitázóink”, azaz óvodánk nagycsoportosai utolsó alkalommal sorakoztak fel iskola-előkészítő foglalkozásra. A felsorakozás ez alkalommal szó szerint megtörtént, hiszen egy játékos-mozgásos vetélkedésre hívták az óvó nénik – Fehér Györgyné Mariann néni, Lőrincz Ági néni és Nagyné Racskó Ildi néni – a gyerekeket az óvodaudvarra. Négy csoportra osztva küzdöttek egymással a kicsik, de ez a küzdelem valójában inkább jó hangulatú játék volt. Labdát terelgettek és adogattak, karikákat hoztak-vittek, sőt, rollerrel manővereztek a fejre fordított homokozóvödröket kerülgetve, miközben vidáman és lelkesen buzdították egymást. Ez a buzdítás már tényleg iskolás viselkedést idézett, mint ahogy az a megjegyzés is a versenyzés közben, amelyet az egyik kislány mondott biztatásul társainak: „Nem a győzelem számít, hanem az, hogy játsszunk egy jót!”

Bár a versenyszámokat pontokkal jutalmazták az óvó nénik, és a végén győztest is hirdettek, egyik csapat tagjai sem szomorkodtak az eredmény miatt. A foglalkozáson ez alkalommal is vendégségben lévő leendő tanító nénik, Farkas Rita és Teker Éva néni nagy örömére, az iskolai életre való felkészültségükről tettek ismét tanúbizonyságot a gyerekek: fegyelmezetten, a szabályokat betartva versenyeztek, sportszerűen fogadták mások győzelmét és türelmesen várták sorra kerülésüket a játék alatt.

A tanév során azonban nem csak sportoltak a nagycsoportosok, hanem komoly és kevésbé komoly, de mindenképpen fejlesztő hatású feladatokat is végeztek a Bóbita-foglalkozások alkalmával. Minden egyes iskolai alkalommal egy-egy matricát kaptak „órarendjükbe”, ezzel is igazolva az elvégzett munkát. Ezek az órarendek mostanra beteltek, így már csak arra várnak, hogy egy újabb látogatás alkalmával a leendő tanító nénik átvigyék őket az óvodába a gyerekeknek, hogy a továbbiakban is emlékeztessék a kicsiket erre a közös élményekkel teli, mozgalmas és színes, iskolával barátkoztató tanévre.

 

Képtár > 2014-15. nevelési év > Bóbita 12.

máj.
13

ARANYHALACSKÁK AZ UTOLSÓ ISKOLAI BÓBITÁN

2015. május 13. (szerda)

Lassan itt a tanév vége, s így legidősebb óvodásaink is egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy iskolások legyenek. Az ősz óta zajló Bóbita-foglalkozások – az iskolában és az óvodában – abban segítették a Bárány, a Csillag és a Liliom csoportos óvodásokat, hogy közelebbről megnézhessék a tantermek világát, belekóstoljanak az iskolai életformába, és megismerkedjenek leendő tanítóikkal.

Elérkezett az utolsó olyan alkalom ebben a tanévben, amikor vendégségbe jöttek a nagycsoportosok az óvodából, hogy együtt játsszanak, okosodjanak Farkas Rita és Teker Éva néni irányításával.

Egy Benedek Elek-mesével kezdődött a foglalkozás, melyben az aranyhal kihalászása, elvesztése, majd újbóli megtalálása állt a középpontban. A mesebeli lény történetét követően „veszélyesebb” vízi élőlényeké lett a főszerep, hiszen néhány óvodás „cápává” vált, hogy elkapja a halacskaként menekülő társakat. Ám ők „varázserőt” is kaphattak a támadás ellen, mert aki együttműködött valakivel és összeérintette vele a bokáját, azt a kis „halat” nem foghatta meg a cápa. Ily módon nem csak egy jót játszottak a gyerekek, de kooperatív készségük és mozgáskoordinációjuk is fejlődött.

A halacskák a továbbiakban is fontos szerepet kaptak: számlálták, csoportosították, illetve különböző relációszavaknak megfelelően áthelyezték őket a nagycsoportosok.

Oszkár tigris feladataiban a bal-jobb irányokat gyakorolták, valamint – most már tényleg majdnem iskolásként – a hamarosan tanulandó írás előkészítését szolgáló betűelemeket rajzolgatták.

A halacskák a kézműves alkotásban is jelen voltak: nyírással, színezéssel, majd egyéni szándék és kreativitás szerint válogatott papírpikkelyekkel alakították, díszítették azokat a halakat, amelyeket aztán büszkén mutogattak ez alkalommal is mindenkinek az egyre ügyesebb kis alkotók.

Az idei – valóban – utolsó „bóbitázásra” az óvó nénik várják majd a gyerekeket és a leendő tanító néniket egy közös, mozgással egybekötött játékra.

 

Képtár > 2014-15. tanév > Bóbita 11.

ápr.
15

MERRE IS VAN AZ A FARKAS? – BÓBITA AZ ÓVODÁBAN

2015. április 15. (szerda)

Piroska és a farkas történetét szőtték tovább nagycsoportosainkkal az óvó nénik az immár 10. Bóbita-foglalkozáson.

Krainhoffer Tamásné Zsuzsa néni a Csillag csoportban, Szalai Csabáné Ági néni a Liliom csoportban és Kulifainé Aschenbrenner Zsuzsa néni a Bárány csoportban tanította játékos formában a hamarosan iskolapadba kerülő óvodásokat. Iskolánk leendő első osztályainak tanítói – Farkas Rita néni és Teker Éva néni – már valóban tanulásra érett és arra vágyó kislányokat és kisfiúkat láthatott.

Az iskolaérettség egyik jele és egyben feltétele a térirányok pontos ismerete. Sok-sok érdekes – mozgásos, éneklős és gondolkodtató – játékkal gyakorolták ezeket az óvó nénik irányítása mellett a gyerekek, miután egyéni módon átalakították az iskolai foglalkozáson hallott Grimm-mesét. Piroska és a farkas is segítette a játékokban, majd Oszkár tigris feladataiban is az iránygyakorlást, illetve a relációszavak használatát.

A jó szem-kéz koordináció az írás elsajátításához nélkülözhetetlen részképesség. Ennek fejlesztését is szolgálta a gyerekek által nagyon kedvelt, és meglepő gyorsasággal megoldott labirintus-, illetveútkereső játék. Nem csak a feladatmegoldásban, hanem egyéb szociális készségekben is sokat fejlődtek e tanév során óvodásaink. A feladatok végrehajtása közben készségesen segítséget nyújtanak egymásnak, tanácsokkal látják el társaikat, és a nyírás-ragasztás közben keletkező hulladék eltakarításában is kérés nélkül közreműködnek.

Minden Bóbita-foglalkozás valamilyen kézműves termék elkészítésével zárul, hogy ezáltal is ügyesedjenek óvodásaink, az elkészült produktum pedig később kedves emlékké vagy kis játékká válik. Most – a tavasz jegyében – színes pillangókat nyírtak papírból, majd díszítettek a gyerekek, s ezek a lepkék némi ragasztó használata nyomán ujjbábokká alakultak, hogy a segítségükkel ismét lehetőség nyíljon egy kis iránygyakorlásra.

A következő Bóbita-foglalkozásra – e tanévben utolsó iskolai alkalomként – májusban várják a tanító nénik az óvodásokat.

 

Képtár > 2014-15. nevelési év > Bóbita 10.

ápr.
01

FÁK, NYULAK, BÁRÁNYOK…
BÓBITA AZ ISKOLÁBAN

2015. április 1. (szerda)

Bár a nagyobb gyermekek szeme előtt már a tavaszi szünet lebegett, óvodásaink örömmel látogattak át az iskolába egy kis „tanulásra” – azaz a Bóbita-foglalkozássorozat következő állomására.

Ez alkalommal Teker Éva néni várta a Bárány, Csillag és Liliom csoport iskolába készülő tagjait Oszkár tigris és Piri egérke feladataival.

A megérkezés örömére egy mozgással és párkeresős játékkal kísért dalt tanultak a kicsik, amelynek segítségével a testrészek neveit és a bal-jobb irányokat is gyakorolhatták. Mesével minden alkalommal találkozhatnak a kis „bóbitázók”, s ez most sem történt másként. A Grimm testvérek Piroskáról szóló történetét annak ellenére – vagy talán éppen amiatt – nagy figyelemmel hallgatták a gyerekek, hogy az éhes farkas sorsa már a mese kezdetén mindenki számára ismert volt. Mesehallgatás után az „erdőbe” érkeztek meg az apróságok, hogy felsorolják, mi mindennel is találkozhatott ott a piros ruhás kislány.
A nagycsoportosok ismét bizonyítékát adták iskolai életre való érettségüknek, amikor ügyesen jelentkezve, egymást türelmesen kivárva sorolták a növényeket, állatokat. Ezt követően az elmondottak közül néhányat a kezükbe is vehettek egy-egy színes kép formájában, hogy aztán segítségükkel a relációszavakat gyakorolják, s viszonyítsanak először a saját testükhöz, majd a székükhöz, végül a tábla elé állított „lombos fához” képest. Az erdőben sok-sok fa is van, így egyáltalán nem lepődtek meg óvodásaink, amikor különböző méretű és formájú fákat ábrázoló képeket csoportosítottak és számláltak.

Miután a lombos és fenyőfákat is többféleképpen sorra vették, az „oszkáros” munkafüzetben megszámlálták és összehasonlították az erdő alkotóit. Az erdőlakók közé a nyuszit is odasorolták a gyerekek, ám erről a kis állatkáról a közelgő húsvét is eszükbe juthatott. S ha erről az ünnepről beszélünk, a bárányt is megemlíthetjük. Óvodásaink nem csak megemlítették, hanem a foglalkozás befejező részében papírból – olló és ragasztó ügyes használatával – el is készítették a maguk húsvéti báránykáját.

Piroska történetének folytatása – a tavaszi szünetet követően – már az óvodában várja a gyerekeket.

 

Képtár > 2014-15. tanév > Bóbita 9.

márc.
11

 

ÓVODÁSAINK TAVASZI PONTGYŰJTŐ ERŐPRÓBÁJA

2015. március 11. (szerda)

Az első tavaszi napsugarak mellett különleges Bóbita-foglalkozásunk is jelezte óvodásaink számára az új évszak érkezését.

Az őszi Bóbita-akadálypárjaként ismét a tornaterembe vártuk az iskolába készülő nagycsoportosokat, hogy – a tantermi és óvodai foglalkozások alkalmával – eddig megismert iskola-előkészítő feladatok történeteihez kapcsolódó ügyességi játékokban is kipróbálhassák magukat.

A sok-sok közös játék és tanulás után már ismerősként köszöntötték a gyerekek Farkas Ritanénit és Teker Évanénit, mint leendő elsős tanító néniket, de a többi tanító és tanár néni sem volt már idegen az újabb élményekre izgatottan váró ovisok számára.

A nagy, tornatermi találkozó elején valamennyien megkapták pecsétgyűjtő füzetkéjüket, melyben a színes falevél alatt már ott sorakoztak az őszi akadálypályán megszerzett jutalomnyomdázások, most pedig a tavaszi virágok alá gyűlhettek a teljesítés bizonyítékai.

Most is hat csapatra osztva, hat helyszínenbizonyíthatták a gyerekek ügyességüket, fürgeségüket. Poór Nikinéni helyszínén Borsószem hercegnő elgurult „borsószemeit”, azaz kicsi labdákat kellett akadályok között terelgetni, Csákberényi-Nagy Katanéninél a „Kristálytó” halacskáit lehetett kihorgászni, de közben nem szabadott horogra akasztani a vízi növényeket, illetve a „vízbe” került, nem oda illő tárgyakat. Teker Évanéni a „Számcirkuszba” invitálta az ovisokat, ahol azt lehetett számolniuk, hogy a különböző méretű labdákkal hányszor találnak bele a különböző méretű célpontokba. Bizony volt, akinek egészen nagy számot is fejben kellett tartani, hiszen nagyon sokszor pontosan célzott. Farkas Ritanéninél az egyensúlyérzékükre volt nagy szükségükaz iskolába készülőknek, Molnár Györgyné Erzsikenéni pedig a koordinációs létrasegítségével próbálgatta a kicsik mozgáskészségét. Dunai Ritanéni állomásán, a trambulinnálnem „csak úgy” ugráltak a kis sportolók, hanem közben nehezítő, de egyben szórakoztató feladatokat is végrehajtottak.

Mire valamennyi csapat elvégezte mind a hat helyszín feladatát, mindenki kellemesen elfáradt. Közben – a segítő negyedik osztályosoknakköszönhetően – a „menetlevélben” is összegyűltek a tavaszi pecsétek.

Bár Bóbita-akadály ebben a tanévben már nem lesz, tantermi és óvodai Bóbita-foglalkozásmég több alkalommal várja az óvodásokat. Legközelebb a tavaszi szünet előtttalálkozhatnak a gyerekek Oszkárral és Pirivel, no meg az ő feladataikat bemutató tanító nénikkel – az iskolában.

 

Képtár > 2014-15. tanév > Akadály 2.

febr.
25

A BÁNATOS HERCEGNŐ MESÉJE

2015. február 25. (szerda)


Nagycsoportosainknak köszönhetően Borsószem hercegnő megvigasztalódhatott. A nyolcadik – most ismét az óvodában megtartott – Bóbita-foglalkozáson az iskolában megismert történet szálait szőtték tovább az óvó nénik. A Bárány csoportosokat Lőrincz Ági néni, a Csillag csoportosokat Fehér Györgyné Mariann néni, a Liliom csoportosokat pedig Nagyné Racskó Ildi néni ismertette meg az iskolában elkezdett mese folytatásával, amelyben Borsószem hercegnő bánatáról hallhattak.

A leendő tanító nénik, Farkas Rita néni és Teker Éva néni, az előző foglalkozáson már sokat meséltek az ékszerekre vágyó koronás kisasszonyról, most pedig ellátogattak az óvodába, hogy a kicsikkel együtt ismerkedjenek a mese folytatásával.

Az iskolai foglalkozáson is énekelt kedves gyermekdal felelevenítésével vette kezdetét mindhárom helyszínen az új kaland, melyben először felidézték a gyerekek a korábban megismert mesét. Ezt követően előkerült egy kincses ládika, amelyben szebbnél szebb ékszerek rejtőztek. Ezeknek a karkötőknek, nyakláncoknak a segítségével ügyesen becsültek, majd számoltak a nagycsoportosok.

Az asztalokhoz ülve Oszkár tigris feladatai következtek. Itt színezni, vonalakat húzni és számolni kellett, s ezek a „munkák” – az iskolához közeledve – egyre szebben és pontosabban alakultak.

Miután a munkafüzet rajzainál változatos és különleges karkötőket, nyakláncokat és gyűrűket terveztek a gyerekek, ötleteik tovább szárnyalhattak, mikor valódi gyöngyből valódi karkötőket fűzhettek – most már a saját karjaikra.

A foglalkozás végén, az elkészült ékszerekben szívesen játszották az óvó nénik invitálására a ládikából előbukkanó gyűrűvel a kedvelt játékot: Csön-csön gyűrű…

Képtár > 2014-15. nevelési év > Bóbita 8.

febr.
11

HERCEGKISASSZONYOK ÉS KIRÁLYFIAK AZ ISKOLÁBAN

2015. február 11. (csütörtök)

Andersen meséjével kezdődött a 7. Bóbita-foglalkozás óvodásaink számára – ezúttal ismét az iskolában. Farkas Rita néni a Csillag csoportos, Teker Éva néni a Liliom és Bárány csoportos ovitanodásokat fogadta, hogy Borsószem hercegkisasszony történetéhez kapcsolódóan végezzenek sok érdekes tevékenységet.

Először egy mozdulatokkal eljátszott, borsófőzős énekléssel hangolódtak rá a komolyabb munkára, majd színes száraztésztagyöngyök kerültek elő. Ezekkel számolásos feladatokat végeztek – most már tízes számkörben. Az eszközzel történő műveletvégzés észrevétlenül fejleszti a gondolkodást és a kézügyességet, de emellett szórakoztató is a gyermekek számára.

Ha már tésztagyöngyök voltak a kezekben, előkerültek a damilszálak is, amelyekre felfűzhették azokat, így készítve ajándékot édesanyjuknak, vagy éppen saját maguk örömére. Nagyon szép és változatos mintával fűzött gyöngysorok születtek a szorgos nagycsoportosok munkája nyomán. Az „oszkáros” feladatlaphoz érkezve már a sormintát is hibátlanul felismerték. A kis ujjak mondókával történő megtornáztatása után könnyedén megrajzolták Borsószem hercegkisasszony gyöngysorát.

Ezt követően hátravolt még egy nagyon fontos feladat. A lányoknak el kellett készíteniük Borsószem hercegkisasszony koronáját, a fiúknak pedig a királyfi pajzsát. E komoly munka során ollóval nyírták a formákat kartonból, majd szebbnél szebb rátéteket színeztek, s kivágás után fel is ragasztották a fejre vagy kézbe való formára. Az elkészült pajzzsal a kezükben, illetve koronával a fejükön, sőt, gyöngysorral a nyakukban, teljes díszben és fegyverzetben sorakoztak az iskolai élethez egyre közelebb kerülő nagycsoportosok, hogy visszamenjenek az óvodába. A folyosókon most is büszkén mutatták alkotásaikat a nagyoknak. A történet – ahogy ez Oszkár tigris feladataival történni szokott – két hét múlva folytatódik az óvodában.

 

Képtár > 2014-15. tanév > Bóbita 7.

 

 

 

 

 

 

jan.
28

ISKOLÁST JÁTSZOTTUNK…
– ÓVODÁSAINK AZ ISKOLAPADBAN –

2015. január 28. (szerda)

A tanév feléhez érkezve nagycsoportosaink különleges eseményre látogattak az iskolába. Az Iskolást játszunk” elnevezésű foglalkozás – ahogy a neve is mutatja – igazi iskolás elfoglaltságot jelentett óvodásaink számára.

Egy egész tanórát töltöttek a Bárány és Liliom csoportos gyermekek az 1.b, a Csillag csoportosok pedig az 1.a osztály termében. De nem csak a tantermet kapták „kölcsön” nagycsoportosaink, hanem első osztályos tanulóink is segítségükre voltak a „komoly” feladatok elvégzésében.

A Bóbita és OVISANSZ foglalkozásokról jól ismert két tanító néni, Farkas Rita és Teker Éva néni fogadta a szépen sorakozó óvodásokat, akik ezt követően izgatottan foglaltak helyet az iskolapadokban, ahol elsős segítőik már várták őket. A csengőszó elhangzása után a hetesek elmondták a jelentést, ezzel kezdetét vehette a „tanóra”.

A tanuláshoz könyv is szükséges, így az iskolást játszók is kaptak egy kis „taneszközt”, melyben sok-sok izgalmas feladat sorakozott. A – farsangi időszak lévén – jelmezbálos és bohócos képekkel tarkított Vidám fejtörők című füzetben számolni, rajzolni és vonalakat írni is kellett óvodásainknak. Közben énekeltek és mondókát is tanultak.

Az első osztályos segítők sem maradtak munka nélkül: a kis ovisok „órarendjébe” szorgalmasan jegyezték a rengeteg piros pontot, melyet a jó megoldásokért kaptak. Büszkén és fáradhatatlanul végezték ezt a feladatot, s fegyelmezett viselkedésükkel jó példát mutattak korábbi óvodástársaiknak. Ám a nagycsoportosok is dicséretet érdemelnek, hiszen mindvégig lelkesen jelentkeztek és türelmesen megvárták, míg a tanító néni felszólítja őket.

Az óra végén az óvodások és az iskolások is jutalmat kaptak fáradozásukért. A kicsik egy-egy igazi grafitceruzát, melyre egy ujjbábként is használható bohócos dísz került, az elsősök pedig egy – az ovisokéhoz hasonló – ujjbáb készítését lehetővé tevő, színezhető és kivágható lapocskát. Természetesen a Vidám fejtörőket is hazavihették az óvodások, s így elkészíthették benne a házi feladatukat is – mert egy iskolásnak, ha csak játékból is, de már az is jár.

Képtár > 2014-15. tanév > Iskolás leszek

 

 

 

 

 

 

 

 

jan.
21

AZ ÁLLATOS KALANDOK AZ ÓVODÁBAN FOLYTATÓDTAK – BÓBITA 6. FOGLALKOZÁS

2015. január 21. (szerda)

Nagycsoportos óvodásainkat Farkas Rita és Teker Éva tanító nénik látogatták meg a Bárány, a Liliom és a Csillag csoportban. Mindhárom közösségben „állatos” mesék, játékok kerültek elő, ahogy két héttel ezelőtt az iskolában is, hiszen a „bóbitás” foglalkozások mindig kiegészítik egymást az iskolai és az óvodai helyszíneken.

Először egy állatokról szóló téli mesét mondtak az óvó nénik – Krainhoffer Tamásné Zsuzsa néni, Lőrincz Ági néni és Nagyné Racskó Ildi néni – a gyerekeknek, majd miután beszélgettek kicsit a szereplőkről, mindjárt játszhattak is „velük”. Ügyesen utánozták az állatok mozgását, de közben arra is kellett figyelni, milyen számot mond az óvó néni, mert az odúkat jelképező karikákba csak annyi kis mókus, medve vagy róka állhatott. Ha már a mókuskákat emlegették, előkerült sok-sok dió, melyekkel számláltak és csoportosítottak az óvodások. A jobbra-balra, előtte-mögötte-mellette fogalmakat szintén a kis mókus segítségével gyakorolták.

Oszkár tigris ezúttal állatkerti feladatokat hozott az ovisoknak a jól ismert munkafüzetben. A magányossá vált farkasmama köré kellett – matricák segítségével – megfelelő helyre tenni a különféle állatokat. Egy útkeresővel az írásmozgást gyakorolták, de számolni tudásra is szükség volt e feladatban.

Nagyon tetszett nagycsoportosainknak, ami ezután következett: egy elefántálarcot készítettek színezéssel, nyírással és hajtogatással. Ahogy a gyerekek mondták: mesebeliek lettek ezek az ormányosok, ugyanis kék, rózsaszín, de még szivárványszínű is született közöttük. Az álarcokra papírból tekert nyél került, így máris lehetett őket rendeltetésszerűen – farsangi időszak lévén – maskarának használni.

 

Képtár > 2014-15. nevelési év > Bóbita 6.

 

 

 

 

 

 

jan.
07

FARKAS AZ ÁLLATKERTBEN?
– BÓBITA FOGLALKOZÁS AZ ISKOLÁBAN –

2015. január 7. (szerda)

Lehet-e jó a gonosz farkas? Erre a kérdésre is keresték a választ „bóbitázó” óvodásaink a kedvelt foglalkozássorozat iskolai állomásán. A Bárány és Liliom csoportosok Rita nénivel, a Csillag csoportosok Éva nénivel folytatták az ismerkedést Oszkár tigris és Piri egérke kalandjaival.

A foglalkozás kezdetén Arany László meséjét hallgatták meg a gyerekek a tanító nénik tolmácsolásában, melyből megtudhatták, hogyan járt túl a kismalac a farkasok eszén. Ezt követően egy „farkassá váló” kis ovis fogott meg ügyesen néhány ugyancsak óvodás „malackát”. Ám a végén kiderült, nem bántani akarta a malacokat, hanem játszani szeretett volna velük. De lehetséges, hogy másféle állatokkal is szívesen játszana, így egy mondóka megtanulásával és többszöri eljátszásával sok-sok állatot jelenítettek meg a nagycsoportosok.

Az iskolára készülve a számlálást is szívesen gyakorolják a gyerekek, amire sort is kerítettek az apró kezekbe illő állatfigurák segítségével.

Oszkár és Piri feladataihoz érkezve már nagyon ügyesen megszámolták a számolni valókat, de a hullámvonalakat is szépen rajzolták a farkasanyukát és farkasfiát állatkerti kirándulásra „szállító” járművek mögé. Meg is érdemelték az igazi piros pontokat érte.

Most sem távoztak üres kézzel az óvodások, hiszen különféle állatokat készítettek spatulából, változatos technikával. A kicsik fantáziájának köszönhetően szebbnél szebb malacok, farkasok, cicák, kutyák és egyéb állatkák kerültek ki színező, immár ollóval nyíró és ragasztó kezeik közül. A korábbi alkalmakhoz hasonlóan most is büszkén mutogatták a folyosón közlekedve „a nagy iskolásoknak” az elkészült alkotásokat.

Az állatkerti kalandok az óvodában folytatódnak tovább két hét múlva.

Képtár > 2014-15. tanév > Bóbita 5.