Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

   8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

márc.
29

A 101 KISKUTYA ÉS AZ ÓVODÁSOK

2017. március 29. (szerda)

Lassan a végéhez közeledik a tanév, így kis „bóbitázóink” – azaz iskolába készülő nagycsoportosaink, illetve a más óvodákba járó, de rendszeresen nálunk vendégeskedő gyermekek – egészen otthonosan érzik magukat iskola-előkészítő foglalkozásainkon. Nem csak a Bakter Lászlóné, Éva néni és Poór Niki néni által tartott „tanórákon”, hanem a SANSZ programunk elemeivel őket megismertető angol- és informatikaórákon is egyre ügyesebbek a gyerekek.

Ludvig Zsoltné Jurcsek Rita néni legutóbbi angolfoglalkozása is ismétléssel indult. Hiszen olyan sokat tudnak már az ovisok, hogy bőven van miből válogatni a korábban tanultak közül. A jól ismert és igen kedvelt „Hello song” fülbemászó dallamaival kezdődött az angolozás, majd elsorolták a számok neveit és – persze játékosan és énekkel kísérve – a testrészek elnevezéseit. A foglalkozásnak otthont adó tanteremben felfedező körútra indulva és keresgélve ismételték át a színeket, majd egy néhány perces kisfilm bevezetésével új anyagrészhez érkeztek. A filmecskében a 101 kiskutya négylábúinak érzéseit figyelhették meg a gyerekek, majd megtanulták a megfelelő angol kifejezéseket is hozzá. Így most már nem csak magyarul tudják jelezni majd akár otthon is, hogy éhesek, fáradtak, esetleg fáznak.

Az informatikateremben Teker Éva néni várta most is a nagycsoportosokat, akik már maguktól sorolták, hová is kell kattintani, ha a fejlesztőjátékok oldalára szeretnének eljutni. Éva néni ezúttal már egészen iskolás részképességek fejlesztéséhez segítséget nyújtó elfoglaltságokkal ismertette meg a kicsiket. Egy ügyességi játék során a jobb és bal irányok ismeretére, valamint a megfelelő ujjmozgásokra volt szükség, és ezek a részképességek később jól jönnek majd az írás megtanulásához. Ezután egy összekeveredett játékdobozban kellett felismerni a korábban megmutatott játékokat, amivel a figyelmüket és emlékezetüket „tornáztathatták” az óvodások. A billentyűzet néhány különleges nyomógombjának nevét és helyét is megtanulhatták a következő játék során, ahol a számbillentyűk helyének megfigyelésével békákat ugraszthattak el a tavirózsák leveleiről, illetve „szívószálakból” építhettek képeket a megfigyelt minták lemásolásával. Ez utóbbi tevékenységekhez az irányok ismeretére, a formafelismerés képességére is szükség volt.

Ahogy ügyesednek a gyerekek, úgy válik számukra egyre természetesebbé, hogy iskolai környezetben vannak. Ezáltal türelmük, kitartásuk is erősödik, hogy mire valóban iskolapadba ülnek, könnyedén megbirkózzanak a rájuk váró feladatokkal.

Képtár > 2016-17 > Bóbita - 6./B