Szent Imre Általános Iskola és Óvoda

8000 Székesfehérvár, Budai út 4. OM 030070
   E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Tel: 22/318-232

okt.

NYOLCADIKOSAINK MÁR GYAKORLOTT TÚRÁZÓK

2018. október 20. (szombat)

Október 20-án a 8. osztályosok legelszántabb túrázóival egy igazán különleges helyet, a Rám-szakadékot látogattuk meg. A többéves kitartó, közös túrázás jutalmául választottuk hazánk egyik legszebb túraútvonalát.

A reggeli gyülekezőkor még hűvös idő fogadott minket, de szerencsére a jókedvét senki sem hagyta otthon, így hamar feloldódott a fázós társaság. A gyönyörű őszi nap ígérete már az utazás alatt velünk volt, Dömösre megérkezve pedig a nap is kisütött, így meseszép őszi fények és színek között barangolhattunk.

Az útvonal alsó szakaszán a hulló falevelek, a talpunk alatt ropogó avar és a mellettünk kanyargó Malom-patak vadregényes völgye tette különlegessé a kirándulást. Hamarosan elérkeztünk a Szentfa-kápolnához, ahol egy mécses meggyújtásával emlékeztünk az 1885-ben történt csodára, amikor a megpihenő falusiak a fára felpillantva Mária és Jézus képét pillantották meg. A fa azóta búcsújáró hellyé vált, ennek emlékét őrzi a kápolna is. Mi is megpihentünk hát ezen a különleges helyen.

Továbbhaladva hamarosan elértük a Rám-szakadék egyre keskenyedő nyílását. Először csak patakátkelések tették izgalmassá az útvonalat, de hamarosan óriási sziklák között találtuk magunkat. A hasadék fölé benyúló sziklaszirt láttán érdemes volt megállni egy pillanatra és elgondolkodni. Igazán felemelő élmény volt. Az útvonal felső részén már olyan keskenyek a járatok, hogy korlátok és létrák segítik a biztonságos továbbhaladást. Gyerekek és felnőttek számára egyaránt nagy élmény volt ezeknek az „akadályoknak” a leküzdése.

A Rám-szakadék fölött található pihenőhöz elérve mindenki jóízűen fogyasztotta el a jól megérdemelt ebédet. Miután pótoltuk az elhasznált energiát, a kevésbé nehéz, de látványban szintén gazdag Lukács-árkon keresztül ereszkedtünk vissza az erdei tisztáshoz.

A falu határában található erdei vendéglőben a gyerekek meleg teával és házi szörppel frissülhettek fel a túra végén. Sok-sok közös élménnyel gazdagodva, igazán vidáman indultunk haza. A jókedvet bizonyítja, hogy a hazaúton még dalra is fakadt a társaság.